Nytt samarbete med Belos
Nyhet
2 min
Toxic inleder nytt samarbete med att utveckla en helt ny digital plattform för Industri Belos AB. Projektet inkluderar implementering av PIM & ny webb på Litium Cloud, samt integration av Pyramid ERP och RSK-databasen.
– Att välja Toxic som leverantör av Litium kändes naturligt med tanke på deras omfattande erfarenhet från industriella företag som likt Belos har mött på liknande utmaningar när det gäller att organisera, hantera och upprätthålla produktdata för avancerade produkter med många variabler förklarar Richard Andersson, Marknadskoordinator på Industri Belos.
Om Industri Belos AB
Industri Belos AB är en del av den etablerade teknik- och industrikoncernen Indutrade. Som ett ledande distributionsföretag är deras fokus inriktat på inköp och försäljning av högkvalitativa VA-armaturprodukter för kommunala vattendistributionsnät från Europas främsta tillverkare. Med lagerhållning i Sverige kan Belos snabbt och effektivt möta kundernas behov. Genom sin långa erfarenhet och tekniska expertis har Belos skapat sig en marknadsledande position inom markförlagd VA i Sverige.
Fokus på produkthantering, effektivisering och struktur
Belos står inför utmaningar när det gäller att effektivt hantera och förbättra produktinformationen samt att säkerställa aktuella förändringar samt att centralt berika olika försäljningskanaler. Med en äldre webblösning och brist på integrationer mot affärssystemet Pyramid och externa system som RSK, ökar risken för manuella fel och inkonsekvent produktdata. För att möta dessa utmaningar ska Toxic bygga en helt ny digital plattform med PIM och CMS på Litium Cloud. Målet är att skapa en centraliserad lösning för produktberikning och innehållspublicering, samt en sömlös integration med Pyramid och RSK-databasen.
– Vi är väldigt glada över att inleda ett nära samarbete med Belos och Indutrade. Med vår samlade kunskap inom industri- och grossistledet ska vi digitalisera Belos produkthantering och kundupplevelse med en ny PIM- och webblösning på Litium som skall integreras med Pyramid och RSK-databasen. Lösningen ska stå till grund för att vidare även digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, affärsområdesansvarig e-handel på Toxic.
Läs mer
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
7 snabba med Simon, webbutvecklare
Möt Simon, jönköpingsbon som blev dalmas, som blev jönköpingsbo, som blev dalmas, som blev jönköpingsbo…igen. Simon har en förkärlek till snowboarding, sport och framför allt hockey och Leksand. Sist – men inte oviktigast är att han är en fena på webbutveckling och en högt uppskattad kollega bland både kunder och medarbetare.
3min