Applikationsutveckling
Vi hjälper dig att bygga en mobilapplikation som gör skillnad och skapar värde för både dig och dina kunder.
Vi skräddarsyr efter era behov
Mobilapp eller webbapp
Det finns en uppsjö av alternativ när det kommer till applikationsutveckling och det gäller att koppla ihop affärsutveckling med teknik för att skapa bästa möjliga effekt. Nästa fråga är vad som är bäst, en webbapp eller en mobilapp? Du har kanske inte koll på skillnaden. Men det har vi - och vi hjälper dig att välja!
Mobilapp
En mobilapp ger dig möjlighet att skräddarsy innehåll och funktioner för både dig som administratör och för kunderna. När det är dags för oss att bygga en mobilapp åt dig är det viktigt att den tillför värde för dig och dina kunder. En mobilapp hjälper dig att på ett effektivt sätt nå ut till ett av dagens starkaste kundsegment, mobilanvändare, och köps eller hämtas i en appaffär.
Webbapp
Webbapparna konkurrerar med mobilapparna. Skillnaden mellan en mobilapp och en webbapp är liten, istället för att köpa en mobilapp i en appaffär öppnar du och kör webbappen i en webbläsare. Webbappar är idag ett självklart verktyg hos de flesta användare men det är kanske inte särskilt många som vet om det är en webbapp eller en webbsida. Och det spelar ju egentligen ingen roll. En bra webbapp ska ha bra funktioner och tillföra värde för dig och dina kunder. Precis som en mobilapp. I en webbapp upplevs gränssnittet snarare mer som ett program på datorn än en webbsida.
Hur mycket kostar en app?
När vi tagit beslutet att bygga en app undrar du förmodligen vad den kostar. Vad en app kostar beror på komplexiteten i lösningen. De flesta appar tar minst 100 timmar att utveckla och vissa upp till 1 000-tals timmar eller mer. Det är med andra ord väldigt svårt att säga vad en app kostar utan att ha en kravspecifikation på vilken funktionalitet som behövs.
Ofta kommer en idé utifrån utmaningar i verksamheten. Det kan handla om någonting som går trögt för dig internt men ibland även i kommunikation med dina kunder. Kanske behövs det interna resurser som ska hantera data på flera olika platser i organisationen och där felmarginalen beror på den mänskliga faktorn. Vi tar din idé vidare tillsammans med dig och använder tekniken för att skapa fler automatiserade flöden och mindre spill i verksamheten, ökad försäljning och ett starkare varumärke.
Fullt stöd från oss
Naturligtvis ingår support via telefon och e-post. Vill du förbättra din försäljning efter lansering erbjuder vi sökmotoroptimering och annonsering på Google Adwords för att driva in nya kunder.
7 Snabba med Daniel, Tech Lead & Webbutvecklare
Daniel har stenkoll på allt som gäller Umbraco och är en nyckelspelare i webbteamen på Toxic. Utöver att vara en vass webbutvecklare är han även en hängiven sportentusiast med intresse för allt från baseboll till fotboll. Möt Daniel, en av Toxics främsta Umbraco-experter.
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt.